Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Architektonické řešení prostoru mateřské školy v kontextu současného pojetí předškolního vzdělávání v České republice
Jantačová, Eliška ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou architektonického řešení prostor mateřských škol v kontextu současného pojetí předškolního vzdělávání v České republice. Cílem práce je zanalyzovat architektonické a prostorové podmínky současných mateřských škol v České republice. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část se věnuje dítěti předškolního věku, mateřské škole, předpisům regulujícím architektonické řešení prostor mateřských škol v České republice a architektonickým a prostorovým požadavkům kladeným na mateřské školy. Cílem praktické části práce je zanalyzovat, jak různé dispozice prostor ovlivňují výchovně vzdělávací procesy probíhající ve zkoumaných mateřských školách. Praktická část stanovuje cíle výzkumu, výzkumné otázky i metody, které jsou ve výzkumné části aplikovány. Zaměřuje se na vybrané fakultní mateřské školy s různým dispozičním řešením prostor a analyzuje konkrétní dispozice prostor a jejich vliv na hru dítěte a na edukační procesy. Následně analyzuje i porovnává odborný pedagogický a odborný architektonický pohled na tuto problematiku. Dále také vytváří souhrnné doporučení vyplývající z výzkumu prostorového uspořádání tak, aby vyhovovalo potřebám všech zúčastněných aktérů. V rámci diplomové práce byl učiněn závěr, že prostory mateřských škol a jejich architektonické řešení...
Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízení pro výkon ústavní výchovy
Fořtová, Markéta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
FOŘTOVÁ, Markéta. Specifika edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Univerzita Karlova v Praze. Filozofická fakulta, katedra pedagogiky, 2012, 123 stran. Diplomová práce. Tématem diplomové práce je problematika specifik edukačního procesu u dětí ve školských zařízeních pro výkon ústavní výchovy. Předložená práce si klade za cíl zjistit rozdíly edukačního procesu na běžné základní škole a na základní škole při dětském domově. Autorka v rámci edukačního procesu pozoruje a srovnává oba typy základních škol. Teoretická část diplomové práce charakterizuje edukační proces a specifika vzdělávání dětí s poruchami chování. K naplnění cíle diplomové práce byl využit kvalitativní výzkum, kdy autorka použila metody pozorování a rozhovoru. Získané poznatky a výsledky průzkumného šetření mohou být využity ke zlepšení edukačního procesu v praxi.
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.